Tosmur mah. Merkez Camii cad. No: 39/A İç Kapı: 17 Alanya/ANTALYA/TR 07469

For a Successful Customer-Designer Relationship 8 Way

I worked as a product designer for a short time, I've met dozens of customers and they've given me so much. Bu süreçte müşterilerin ve tasarımcıların yazışma sorunları yaşadığını fark ettim. Bunu nedeni rollerini yanlış anlamalarıydı. Bu sebepten dolayı yapılması istenen projeler beklenenden daha fazla maliyet ve vakit alır ve kalitesi düşmeye başlar. Bunu engellemenin bir yolu var! Projenin başarıya ulaşması için faal bir satın alan-tasarımcı ilişkisi kurmayı ve bu ilişkiyi sıhhatli bir biçimde sürdürmeyi öğrenmek için okumaya devam edin.

1. Tasarımın temelinde problemleri çözmenin olduğunu öğrenin.
Birçok şahıs tasarımın yalnızca görsel olarak entresan hale getirilmeyle ilgili olduğunu düşünüyor. Bu yanlış. Bu sadece buzdağının görünen kısmı. Görsellik tasarımın ilk katmanıdır ve en belirgin olanıdır. Baktığınızda yüzeysel bir şekilde görebilirsiniz. İşte zira görsel albeni efsanevi olarak nitelendiriliyor. Bu efsane çok tehlikeli, çünküsola iki piksel kaydırbenzer biçimde bir tavır getiriyor. İnsanların görmediği süreç aslında tasarımın altında yatandır. Farkında olmadan icra ettikleri sorunları çözme periyodu anlaşılıyordu. Bir sorunu halletmek için önce sorunun temelini anlamalısın. Anlayabilmek içinse önce onu tanımlamalısın. Tasarımcı bu yollardan geçer ve bu hiyerarşi alaka çeken güzel resimler içermez ama kavramsal düşünce için harcanan fazlasıyla zaman harcanır.

2. Ortada olan bir şeyin tasarımının zor ve zaman alıcı bulunduğunu bilin.
Bir tasarımcı ile uzun saatler süresince tartıştığınızı düşünün. Çalışmasının neticelerini uzun bir zaman, günlerce hatta haftalarca bekliyorsunuz ve size gösterdiği tek şey bir taslak. Şok oldunuz ama aslına bakarsak olmamalısınız. Burada en önemli nokta, son kullanıcı için görünmez ve şeffaf olacak çözümler bulmaktır. “İyi tasarım, mümkün olduğunca az ve öz tasarımdır.” Dieter Rams Bizi rahatsız eden kötü tasarımı ayrım etmeye eğilimliyiz. İyi tasavvur ise görünmezaslına bakıldığında çözülmüş olan tasavvur problemini görmüyorsunuz. Araba kullandığınızda, mucitlerin, mühendislerin ve tasarımcıların nesiller tarafından birer birer üstesinden geldiği binlerce zorluğun farkında değilsiniz. Ve tasarımın özü budurhayatınızı kolaylaştırır, çünkü onca üründe yaşanan problemlerle uğraşmanız gerekmez. Kullanıcının tasarı öğelerini fark etmesini değil, bu ürünün faydalı olduğunu anlamasını istiyoruz.

3. Tasarımın değil, sistemin güzel olduğunu anlayın.
Sistem, kompleks bir bütün oluşturmak amacıyla etkileşen yada birbirine bağlı olarak birleşen parçaların bir kümesidir. Vikipedi Bir sistemde, tüm parçalar bağlıdır, özetlemek gerekirse birbirleriyle belirli bir düzende çalışırlar. Bir parçanın değiştirilmesi öteki parçaların çalışma düzenini etkiler. Bir değişim getirilecekse, ortadaki düzen de göz önüne alınmalıdır. Kullanıcı rolleri, teknik gereksinimler, girdi yöntemleri, özel cihazlar vb. Için her öğe, düğme, bölüm, widget çözümleme edilmelidir. Bir öğeyi değişim yapmak istediğinizde lütfen yalnızcagördüğünüzşeyden ibaret olmadığını, altında yer edinen şeyler de bulunduğunu göz önüne alın.

4. Tasarımcınıza iş ortağınızmış gibi davranın.
Bir iş ortağınızın ürününüz ile alakalı büyük bir anlayışa sahip olmakla kalmayıp, aynı zamanda mesele çözme ve tasavvur becerileri konusunda uzman bulunduğunu düşünün! İnanılmaz, değil mi? Tasarımcıya danışarak bunu gerçekleştirebilirsiniz ve iş ortaklarınızla aynı yaklaşımı kullanabilirsiniz. Bir tasarımcı sizin ve ürününüzün büyüyüp gelişmenize destek olmak için çalışır. “Bir tasarımcının ürünün ve iş modelinin geleceği hakkında hiç bir fikri yoksa, bunların işin geliştirilmesinde destek olabileceklerini bekleyemeyiz.Maciej Lipiec

5. Her zaman işle ilgili hedeflerinizi ve niyetlerinizi belirtin.
Tasarımcı, ürünü ne kadar oldukca biliyorsa; niyetleriniz, hedefleriniz, engel ve korkularınız daha iyi anlaşılır. Bir tasarımcıdan istek edebileceğiniz en kötü şey, ihtiyaçlarınız hakkındaki kör bir tahmin yapmasını beklemektir. Diyelim ki bir okçusunuz ve 30 adım ötedeki hedefi vurmanız gerekiyor. Oldukça açık ve rahat bir arzu şeklinde görünüyor, değil mi? Şimdi her zeminin karanlık olduğunu ve hedefin nerede bulunduğunu bilmediğinizi düşünün. Şimdi daha zor görünüyor, değil mi? Tasarımcı okçudur, kullanıcının gereksinimleri hedeftir ve çözüm ise oktur. Bu yüzden tasarımcıyı kör bir atış yapmaya zorlamayın. Tasarımcıya ekip arkadaşınız veya iş ortağınızmış olarak davranın. Hedefe ulaşmanın tek yolu budur.

6. Tasarımcınıza güvenin
Tasarımcınıza güvenmiyorsanız, sizi doğru kararlar aldıklarına ikna etmeye çalışacaklardır. Bir tasarımcı, kullananların hedeflerine hizmet etmek için her vakit malumat ve sezgilerini kullanır. Bir tasarımcı, öğrenim ve tecrübesi sayeinde daha iyi yönergeler, karşılaştırmalar, daha çok model ve örnek uygulamalar ile alakalı bilgi sahibidir. Bu nedenle tasarımcının kafasındaki muhtemel çözüm çeşitliliği daha geniştir. Bir tasarımcı deneyim ve uzmanlıklarını paylaşmak için çalışır. Bundan faydalanmaktan korkmayın.

7. “Neden?” diye sorun.
Tasarım sürecinde doğru sorular sormak, doğru cevaplar almak için gereklidir. Soru, daha ilkin düşünmemiş olabileceğiniz seçenekleri önünüze serer. Neden bu özelliğe ihtiyacımız vardır? Kullanıcı bu modeli kapatmak isterse ne olur? Kullanıcı bir hata yaparsa ne olur? Sorular, her iki tarafın çözümleri algılamalarını sağlar. Albert Einstein, sorunları oluştukları seviyede çözemediğimizi söyledi. Sorular, daha bir yüksek seviyede düşünmemizi ve sorunları çözebilmemizi sağlar. Tasarımcı, müşterilerin isteklerineniçin?” diye soracaktır. Bu soruyu, fikrinizi beğenmediği için değil, muayyen bir isteğin peşinde birden fazla sebep yatabileceğinden sorar. Bir tasarımcıya: “Başka seçenekler deneyebilir miyiz?” diye sorduğunuzu düşünün. Tasarımcının, bu istekte yatan nedeni bilmesi gerekir: – “Kullanıcının butonları anlamayacağını düşünüyorum.”, – “Kullanıcının butonların yerini ayrım etmeyeceğini düşünüyorum.”, – “Bu tasarıyı inceledim ama bu düğmelerin ne işe yaradığını anlayamadım.”, – “Hoş gözükmüyorlar.” Tasarımcının düşünemediği noktaları bilmesi onları daha bereketli hale getirmesi açısından kolaylık sağlar. Tasarımcının bir butonun rengini değiştirmesini istediğinizde kendinizeniçin?” diye sıkıntı ve bu yanıtı tasarımcıyla paylaşın. Butonun rengini değişiklik yapmak iyi bir çözüm olmayabilir. Tasarımcı bu durumda kendi çözümünü ortaya koyacak ve müşterinin kararlarını savunacaktır. Böylece müşteri bu değişikliklerin neden yapıldıklarını kolayca anlayabilir.

8. Sorunlar açısından düşünün.
Temel olarak, ilkin sorunlar açısından düşünün (tasarımcı çözüm üretmek için buradadır). Çözümlere katkıda bulunabilirsiniz, ancak tasarımcıyı süreçten dışlamayın. Sorunu belirtmeden bunu uygulamak yerine, sorunun çözüme giden adımlarını takip edin. Bazen sorunları ve zorlukları tanımlamanın çözümlerin ortaya çıkmasından daha zor olduğu da büyük bir gerçek. Özet; Tasarım ürünün özelliklerine, iş hedeflerinize ve hedef grubunuza bağlı olarak değişir. Büyük miktarda düşünme ve gayret gerektiren rasyonel ve vakit alan bir süreçtir. Dışarıdan görülen, sadece görsel olarak sunulan son aşamadır. Tasarımınız hakkında yanlış anlamaların ve yanlış tutumların projenize zarar vermesine izin vermeyin. Tasarımcıların rolünü, tasarımı oluşturan özü ve yüzleşmek zorunda oldukları zorlukları anlayıp ve onlara güvenerek başarıya ulaşmış olma şansınızı artıracaksınız.

Start a WhatsApp Chat