Tosmur mah. Merkez Camii cad. No: 39/A İç Kapı: 17 Alanya/ANTALYA/TR 07469

Для успешных отношений между клиентом и дизайнером 8 Путь

Короткое время работала дизайнером продуктов, Я встретил десятки клиентов, и они мне так много дали. Я заметил, что в этот период у клиентов и дизайнеров были проблемы с перепиской.. Потому что они неправильно понимали свои роли. По этой причине проекты, которые должны быть выполнены, требуют больше затрат и времени, чем ожидалось, и их качество начинает снижаться.. Есть способ предотвратить это! Читайте дальше, чтобы узнать, как наладить и поддерживать активные отношения между покупателем и дизайнером для успеха проекта..

1. Узнайте, что решение проблем лежит в основе дизайна.
Многие думают, что дизайн - это только то, чтобы сделать его визуально интересным.. Это не верно. Это лишь верхушка айсберга. Визуальность - это первый слой дизайна и самый важный. Вы можете увидеть это поверхностно, когда посмотрите. Это потому, что его визуальное очарование описывается как легендарное.. Этот миф слишком опасен, так как “сдвинуть влево на два пикселя” аналогичное отношение. В основе дизайна лежит процесс, который люди не видят.. Период решения задач, которые они неосознанно решали, был понятен.. Bir sorunu halletmek için önce sorunun temelini anlamalısın. Anlayabilmek içinse önce onu tanımlamalısın. Tasarımcı bu yollardan geçer ve bu hiyerarşi alaka çeken güzel resimler içermez ama kavramsal düşünce için harcanan fazlasıyla zaman harcanır.

2. Ortada olan bir şeyin tasarımının zor ve zaman alıcı bulunduğunu bilin.
Bir tasarımcı ile uzun saatler süresince tartıştığınızı düşünün. Çalışmasının neticelerini uzun bir zaman, günlerce hatta haftalarca bekliyorsunuz ve size gösterdiği tek şey bir taslak. Şok oldunuz ama aslına bakarsak olmamalısınız. Burada en önemli nokta, son kullanıcı için görünmez ve şeffaf olacak çözümler bulmaktır. “İyi tasarım, mümkün olduğunca az ve öz tasarımdır.” Dieter Rams Bizi rahatsız eden kötü tasarımı ayrım etmeye eğilimliyiz. İyi tasavvur ise görünmezaslına bakıldığında çözülmüş olan tasavvur problemini görmüyorsunuz. Araba kullandığınızda, mucitlerin, mühendislerin ve tasarımcıların nesiller tarafından birer birer üstesinden geldiği binlerce zorluğun farkında değilsiniz. Ve tasarımın özü budurhayatınızı kolaylaştırır, çünkü onca üründe yaşanan problemlerle uğraşmanız gerekmez. Kullanıcının tasarı öğelerini fark etmesini değil, bu ürünün faydalı olduğunu anlamasını istiyoruz.

3. Tasarımın değil, sistemin güzel olduğunu anlayın.
Sistem, kompleks bir bütün oluşturmak amacıyla etkileşen yada birbirine bağlı olarak birleşen parçaların bir kümesidir. Vikipedi Bir sistemde, tüm parçalar bağlıdır, özetlemek gerekirse birbirleriyle belirli bir düzende çalışırlar. Bir parçanın değiştirilmesi öteki parçaların çalışma düzenini etkiler. Bir değişim getirilecekse, ortadaki düzen de göz önüne alınmalıdır. Kullanıcı rolleri, teknik gereksinimler, girdi yöntemleri, özel cihazlar vb. Için her öğe, düğme, bölüm, widget çözümleme edilmelidir. Bir öğeyi değişim yapmak istediğinizde lütfen yalnızcagördüğünüzşeyden ibaret olmadığını, altında yer edinen şeyler de bulunduğunu göz önüne alın.

4. Tasarımcınıza iş ortağınızmış gibi davranın.
Bir iş ortağınızın ürününüz ile alakalı büyük bir anlayışa sahip olmakla kalmayıp, aynı zamanda mesele çözme ve tasavvur becerileri konusunda uzman bulunduğunu düşünün! İnanılmaz, değil mi? Tasarımcıya danışarak bunu gerçekleştirebilirsiniz ve iş ortaklarınızla aynı yaklaşımı kullanabilirsiniz. Bir tasarımcı sizin ve ürününüzün büyüyüp gelişmenize destek olmak için çalışır. “Bir tasarımcının ürünün ve iş modelinin geleceği hakkında hiç bir fikri yoksa, bunların işin geliştirilmesinde destek olabileceklerini bekleyemeyiz.Maciej Lipiec

5. Her zaman işle ilgili hedeflerinizi ve niyetlerinizi belirtin.
Tasarımcı, ürünü ne kadar oldukca biliyorsa; niyetleriniz, hedefleriniz, engel ve korkularınız daha iyi anlaşılır. Bir tasarımcıdan istek edebileceğiniz en kötü şey, ждать, пока они слепо догадаются о ваших потребностях. Допустим, вы лучник и 30 вы должны попасть в цель на расстоянии. Похоже на очень ясное и расслабленное желание, değil mi? Теперь представьте, что вся земля темная, и вы не знаете, где находится цель.. Теперь кажется сложнее, değil mi? Конструктор - лучник, требования пользователя - это цель, и решение в порядке. Так что не заставляйте дизайнера делать слепой выстрел. Относитесь к дизайнеру как к товарищу по команде или деловому партнеру. Это единственный способ достичь цели.

6. Доверьтесь своему дизайнеру
Tasarımcınıza güvenmiyorsanız, sizi doğru kararlar aldıklarına ikna etmeye çalışacaklardır. Bir tasarımcı, kullananların hedeflerine hizmet etmek için her vakit malumat ve sezgilerini kullanır. Bir tasarımcı, öğrenim ve tecrübesi sayeinde daha iyi yönergeler, karşılaştırmalar, daha çok model ve örnek uygulamalar ile alakalı bilgi sahibidir. Bu nedenle tasarımcının kafasındaki muhtemel çözüm çeşitliliği daha geniştir. Bir tasarımcı deneyim ve uzmanlıklarını paylaşmak için çalışır. Bundan faydalanmaktan korkmayın.

7. “Neden?” diye sorun.
Tasarım sürecinde doğru sorular sormak, doğru cevaplar almak için gereklidir. Soru, daha ilkin düşünmemiş olabileceğiniz seçenekleri önünüze serer. Neden bu özelliğe ihtiyacımız vardır? Kullanıcı bu modeli kapatmak isterse ne olur? Kullanıcı bir hata yaparsa ne olur? Sorular, her iki tarafın çözümleri algılamalarını sağlar. Albert Einstein, sorunları oluştukları seviyede çözemediğimizi söyledi. Sorular, daha bir yüksek seviyede düşünmemizi ve sorunları çözebilmemizi sağlar. Tasarımcı, müşterilerin isteklerineniçin?” diye soracaktır. Bu soruyu, fikrinizi beğenmediği için değil, muayyen bir isteğin peşinde birden fazla sebep yatabileceğinden sorar. Bir tasarımcıya: “Başka seçenekler deneyebilir miyiz?” diye sorduğunuzu düşünün. Дизайнер, необходимо знать причину этого запроса: – “Я думаю, что пользователь не поймет кнопок.”, – “Я думаю, что пользователь не заметит, где находятся кнопки.”, – “Я изучил этот счет, но не понял, что делают эти кнопки.”, – “Они не выглядят хорошо ". Знание моментов, о которых дизайнер не может подумать, обеспечивает удобство с точки зрения их плодородия.. Если вы хотите, чтобы дизайнер изменил цвет кнопки, “niçin?” и поделитесь этим ответом с дизайнером. Изменение цвета кнопки может быть не лучшим решением.. Tasarımcı bu durumda kendi çözümünü ortaya koyacak ve müşterinin kararlarını savunacaktır. Böylece müşteri bu değişikliklerin neden yapıldıklarını kolayca anlayabilir.

8. Sorunlar açısından düşünün.
Temel olarak, ilkin sorunlar açısından düşünün (tasarımcı çözüm üretmek için buradadır). Çözümlere katkıda bulunabilirsiniz, ancak tasarımcıyı süreçten dışlamayın. Sorunu belirtmeden bunu uygulamak yerine, sorunun çözüme giden adımlarını takip edin. Bazen sorunları ve zorlukları tanımlamanın çözümlerin ortaya çıkmasından daha zor olduğu da büyük bir gerçek. Özet; Tasarım ürünün özelliklerine, iş hedeflerinize ve hedef grubunuza bağlı olarak değişir. Büyük miktarda düşünme ve gayret gerektiren rasyonel ve vakit alan bir süreçtir. Dışarıdan görülen, sadece görsel olarak sunulan son aşamadır. Tasarımınız hakkında yanlış anlamaların ve yanlış tutumların projenize zarar vermesine izin vermeyin. Tasarımcıların rolünü, tasarımı oluşturan özü ve yüzleşmek zorunda oldukları zorlukları anlayıp ve onlara güvenerek başarıya ulaşmış olma şansınızı artıracaksınız.

Начать чат в WhatsApp